Inför kommunvalet 2014: NNF:S reflektioner över partiernas svar på viktiga natur- och miljöfrågor

Vilken miljöpolitik vill partierna i Nynäshamns kommun föra framöver? I syfte att före kommunvalet 2014 ge alla i Nynäshamns kommun mer information om detta satte Nynäshamns Naturskyddsförening (NNF) och Nynäshamns Ungdomsfullmäktige samman en enkät med ett urval viktiga natur- och miljöfrågor. Frågorna berör miljö och natur lokalt med utblick globalt. Enkäten skickades den 10 juni till Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Pensionärspartiet, Socialdemokraterna, Sorundanet, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet. Samtliga partier utom Sverigedemokraterna besvarade enkäten.

En sammanställning av frågorna och partiernas svar finns sedan tidigare se länken Svar på miljöfrågor från NNF och UF till partierna i Nynäshamns kommun_2014-08-18 (1)/.

Nu har vi kompletterat sammanställningen med våra reflektioner över partiernas svar. Läs den kompletterade sammanställningen i länken nedan.

Länk till NNFs reflektioner över partiernas svar på valenkäten 2014