Inför kommunvalet 2014: Så tycker partierna i Nynäshamns kommun om viktiga natur- och miljöfrågor ställda av Nynäshamns Naturskyddsförening och Nynäshamns Ungdomsfullmäktige

Vilken miljöpolitik vill partierna i Nynäshamns kommun föra framöver? I syfte att före kommunvalet 2014 ge alla i Nynäshamns kommun mer information om detta satte Nynäshamns Naturskyddsförening och Nynäshamns Ungdomsfullmäktige samman en enkät med ett urval viktiga natur- och miljöfrågor. Frågorna berör miljö och natur lokalt med utblick globalt.

Enkäten skickades den 10 juni till Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Pensionärspartiet, Socialdemokraterna, Sorundanet, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet. Samtliga partier utom Sverigedemokraterna har besvarat enkäten. Vi vill tacka de partier som har besvarat enkäten.

Frågorna finns nedan tillsammans med tabeller som visar partiernas fullständiga svar. Det här dokumentet läggs ut på Nynäshamns Naturskyddsförenings hemsida https://nynashamn.naturskyddsforeningen.se. Vi planerar att separat ge våra reflektioner beträffande partiernas svar.

Med vänliga hälsningar
Agnes Nordberg                                                              Tore Söderqvist
Ordförande                                                                         Ordförande
Nynäshamns Ungdomsfullmäktige                          Nynäshamns Naturskyddsförening