ÅRSMÖTE MED BILDVISNING OM ANTARKTIS OCH ARKTIS — KYLSLAGNA VÄRLDAR

Alla medlemmar och andra intresserade kallas till årsmöte tisdagen den 31 mars kl. 18.30. Plats: Nynäshamns Segelsällskaps klubbhus, Strandvägen, Nynäshamn.

Mats och Lisa Lundin inleder genom att visa bilder och små filmsnuttar från två polarresor och berättar om varför vi gillar att åka till dessa utposter. En kryssning från Falklandsöarna via Sydgeorgiens pingvinfyllda stränder och så långt söderut vi kom i packisen. Mycket djurliv och många vackra isberg. Nästa resa är en paddling i fjordlandskapet vid västra Grönland. Valar, blommor och fantastisk natur mötte oss på den resan. Dessa fantastiska miljöer hotas nu av den globala uppvärmningen!

Välkommen! För fikaplaneringens skull får du gärna föranmäla ditt deltagande till Tore Söderqvist (nynatur@hotmail.com, 076-2475796) senast söndagen den 29 mars.