NNF Tilldelas Nynäshamns Miljöpris 2014

Nynäshamns kommun beslutade den 28 augusti att ge NNF sitt nyinrättade årliga miljöpris på 30 000 kr. Kommunens motivering var följande: ”Nynäshamns Naturskyddsförening har under lång tid och med stort engagemang bidragit till en bättre miljö i Nynäshamns kommun.

Ett lysande exempel på detta är arbetet med Fjärilsstigen i Stora Vika, som resulterat i ett stort antal besökare och succé vid Fjärilarnas Dag.

8B1_5482-1

Här mottager Tore Söderqvist Ordförande i Nynäshamns Naturskyddsförening 2014 års miljöpris av Daniel Adborn Ordförande i Miljö och Samhällsbyggnadsnämnden

För oss i NNF är det en stor ära att få detta pris. Det förpliktigar oss att använda pengarna väl. Priset betyder mycket för oss eftersom prissumman är mycket stor: cirka 3 gånger större än våra årliga fasta inkomster. Det arbete som vi har fått priset för har varit beroende av stora ideella insatser, så NNF vill tacka alla som har ställt upp genom åren, och hoppas att ännu fler engagerar sig framöver. Ofta har NNF:s samarbete även skett i samverkan med andra, t.ex. andra ideella föreningar som exempelvis Nynäshamns Ornitologiska Förening. NNF vill därför även tacka våra samarbetspartners och ser fram emot fortsatt samarbete.

För den som vill läsa mer om arbetet som NNF har utfört, läs mer i vår nominering till miljöpriset:

Nominering av NNF till Nynäshamns miljöpris